Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Pagina 8 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje op di nov 25, 2008 11:24 pm

Robertus Janszoon
    Ooc: no fear, my dear, Sexy Robertus is here! >: D
Robertus kijkt op naar Martin en haalt zijn schouders op.
"Ja, waarom niet?" antwoordt hij. Hij mocht Martin wel. Eén van de weinigen die nog niet gemeen, sarcastisch of sceptisch was geweest. Hij staat op en loopt richting de achterkant van het huis. Hij kijkt achterom, erop vertrouwend dat Martin hem zou volgen. De sfeer en omgeving veranderen ogenblikkelijk; de achtertuin is donker, kil en onverzorgd. En al bezocht door twee mensen: Faith en Chris. Hij ziet hoe Faith in Chris' hand knijpt en Robertus trekt een zuur gezicht. Toch houdt hij zich nog eventjes op de achtergrond. Faith rent een heuveltje op en slaat geschrokken haar hand voor haar mond. Dan komt Robertus wel in aktie.
"Faith?" roept hij voorzichtig. Hij komt langzaam dichterbij. "Wat is er?"
Hij gaat naast haar staan en kijkt eerst naar haar, voordat hij naar beneden kijkt.
    Skyler Farell
    Noah Nickens
Zijn ogen worden groot, en hij kan geen woord uitbrengen.

Ooc: *dun dun dun*

Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 42

Profiel bekijken http://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooc: Nu is Finns haar helemaal in de war van JULLIE GEPOOK! Ö

Finn grijnst zijn tanden bloot als Madison geamuseerd antwoord op zijn grapje.
'Tjees, ja. Ik wil die vent niet achter me hebben. Nuja, niet dat we zouden moeten rennen. Met slenteren haalt hij ons nog niet in. De oude knar.'
Hij blijft even staan bij een schilderij en proest het uit.
'Moet je dat mens haar kapsel zien. Net een opgestoken hondendrol.'
Hij doet alsof hij een traantje wegpinkt en kijkt geamuseerd.
Dan richt hij zijn blik naar de trap toe als er vaag lawaai onstaat vanbuiten af.
'Wat is er daar nu weer aan de hand?'

Spookjager

Melody staat ook maar op wanneer iedereen opeens naar het schuurtje gaat en daar vervolgens blijft staan. Het bleef ook eigenaardig stil, wat dus zou moeten betekenen dat er iets aan de hand was. En als er iets aan de hand was, zou Melody dat natuurlijk niet mogen missen. Dus loopt ook Melody achter de rest aan.

Eenmaal bij de rest wil ze net haar mond open doen om iets te zeggen, totdat ze de grafstenen ook opmerkt. Skyler en Noah? Ho, wait. Die namen komen haar bekend voor. Die zaten de vorige nacht toch ook nog in het huis? Eerst Kennith, nu deze twee stenen.

"Dit hoeft niks te betekenen. Tenzij niemand Noah of Skyler deze dag nog heeft gezien, natuurlijk.." brengt ze dan uit. "Het zou een misselijk truukje kunnen zijn van Abott.. Misschien dat we eerst even gaan zoeken of ze in de buurt zijn ofzo.." probeert ze dan. "Al ben ik bang dat we ze niet gaan vinden.." mompelt ze er nog achteraan.

Na nog een stilte slaakt Melody een zuchtje. "Rest in peace.." zegt ze dan maar. "Iemand suggestie's voor wat we nu gaan doen? Wachten tot Abott ons komt mededelen wanneer we op de menukaart verschijnen? We kunnen hier niet de hele dag blijven staan.."

Spookjager

Bericht  Bertje op di nov 25, 2008 11:25 pm

Robertus Janszoon
Robertus kijkt verbaasd naast zich. Melody? Ze lijkt van haar stuk gebracht...? Of in ieder geval niet bijdehand, sarcastisch of sceptisch. Die had Robertus niet aan zien komen. Wauw, dat maakte haar bijna interessanter dan een geest. En dat zegt heel wat uit Robertus' oogpunt. Dan kijkt hij weer naar de stenen. Hij luistert naar Melody.

"Ik snap het niet," beaamt hij hoofdschuddend. "Mijn onheilalarm... die had al lang en breed af moeten gaan. Tenzij hij gisteravond natuurlijk onklaar is gemaakt-"
Dan moest het Abbot wel zijn.
"Tenzij Abbot er mee heeft geknoeid, zouden we ze moeiteloos kunnen opsporen..." zegt hij bedachtzaam, maar opgewonden. Hij pakt zijn staf.

"Accio koffers!"
Kling. Robertus' gezicht vertrekt als hij een ruit stuk hoort gaan. Enkele secondes later komen zijn koffers aanscheren en stoten hem in de maag. Robertus valt om, opent zijn eerste koffer, staat op en begint te rommelen. Hij mompelt in zichzelf.
"Oh wee als hij geknoeid heeft met de zielendetector..." mompelt hij, terwijl hij een apparaat dat lijkt op een ouderwetse Dreuzelkassa op poten zet. "De geestesactivitator, de luchtvochtigheidsmeter, de- ah, mijn onheilalarm!"

Hij zet de apparaten neer en begint te draaien aan de tandwieltjes. Hij pakt de zielendetector van de standaard en houdt hem bij de grond. Het blijft stil. Robertus geeft het een mep en probeert het nogmaals. Weeral, stil. Hij houdt hem bij Melody's borst, en hij begint te loeien. Hij houdt hem bij Faith's borst, en het begint weer te loeien. Mooi, hij werkt nog prima; ervanuitgaande natuurlijk dat hij reageert op de zielen van beide. Zo gauw als hij de geestesactivitator aanzet, begint deze onophoudelijk te loeien en te trillen. Robertus zet hem snel en geschrokken weer uit.
"We hoeven niet bang te zijn dat dit huis geestesloos is," zegt hij, het apparaat terug in zijn koffers proppende. Hij bijt op zijn lip en denkt na.

"Ik vraag me af of mijn apparaten goed zullen functioneren als er een overactiviteit is in dit huis," beaamt hij dan hardop. Hij kijkt op de teller van de geestesactivitator. "Maar als ze werkelijk dood zijn, dan is hun geest heen..."

Spookjager

Bericht  Bertje op di nov 25, 2008 11:25 pm

Melody kijkt zijdelings naar Robertus wanneer hij begint te praten over een of ander onheilalarm. Like; what the hell? Ze kijkt toe hoe Robertus z'n staf pakt. Vervolgens is er het geluid van brekend glas te horen. "Kon die koffer niet de deur nemen?" mompelt ze droog.

Melody kijkt toch met enige interesse toe wat Robertus allemaal uit z'n koffer haalt - like; de meest vreemde dingen dus - en volgt elke beweging nauwkeurig. Ze kijkt hem met opgetrokken wenkbrauwen aan wanneer hij opeens iets bij haar borst houdt, waaruit een eng opvliegend loeiend lawaai uit komt. "Volgens mij mag dat ding me niet.." mompelt ze dan. Vervolgens ook nog bij Faith, en wanneer Robertus weer spreekt kijkt ze hem aan alsof hij gek is - niet dat dat niet zo is -, wat een maf kereltje.

"Ze zouden dan toch juist veel beter moeten kunnen functioneren?" zegt ze dan wanneer Robertus weer dingen hardop begint te zeggen. "Wat zijn het eigenlijk voor dingen.. apparaten?" vraagt ze hem dan, terwijl ze wat dichterbij stapt om het beter te kunnen zien. "Kinda interesting."

Spookjager

Bericht  Bertje op di nov 25, 2008 11:39 pm

Martin volgt Robertus voorzichtig en merkt dan op dat ze nu achter het huis zijn. Het eerste wat Martin merkt is de hele kille sfeer die er hangt, zou het soms een begraafplaats zijn? Het antwoord komt al gauw als hij ziet waar Faith, Robertus en ook Melody bij staan.

Met een geschokte blik loopt hij de heuvel op en ziet dan de namen van Skyler en Noah op de graven staan. Ondertussen ziet hij Robertus in de weer met zijn apperaten. Met enige interesse kijkt hij toe en vraagt dan nog steeds geschokt. 'Waar dienen al deze apperaten voor?' 'Detecteren ze spoken?

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:49 pm

Nog steeds kan Faith amper geloven dat dit werkelijk gebeurt. Ze heeft haar nagels gedrukt in haar handpalm waardoor er rode putjes ontstaan. Ze is niet iemand die snel toegeeft aan angst, maar dit slaat werkelijk alles.

Ze luistert naar wat iedereen zegt, maar komt er niet tussen. Faith heeft het te druk met het verwerken van drie doden op één dag. Je zou voor minder... Maar de vraag is hoe, wanneer, waarom en door wie zijn ze vermoord en begraven. En áls ze al vermoord zijn, het kan net zogoed een misselijke streek zijn van iemand zijn om hun bang te maken zodat ze het huis verlaten. Zo goed kent ze de mensen hier niet en dan die Abott...

Faith haalt diep adem en merkt dat ze vrij kalm is. Dit soort dingen heeft ze al meegemaakt, niet precies hetzelfde. Maar doden, lijken etc wel.

"Robertus, kan je misschien ook uitleggen waarvoor die dingen dienen?" Ze kijkt hem aan en dan naar de verschillende vreemde apparaten. "Heb je misschien één of ander apparaat om te testen of deze mensen werkelijk dood zijn." Na een kleine stilte, vervolgt ze. "Want ik weiger te geloven dat deze mensen dood zijn, er moet hier een verklaring voor zijn. Eén dode is al erg genoeg. Volgens mij wil iets of iemand ons bang maken om ons zo uit het huis te jagen. En hij slaagt er waarschijnlijk nog in als we alles blindelings gaan geloven wat we te zien krijgen."

Ze gaat voorzichtig op haar knieën tussen de twee graven in zitten en gaat met haar vinger langs de zachte aarde. Wat was hier aan de hand? Is dit huis dan echt zo duivels als beweerd wordt?

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:50 pm

Robertus Janszoon
"Ja, Martin," antwoordt Robertus. "Althans, de meesten. Sommige apparaten detecteren alleen aspecten."

Hij kijkt zijdelings naar Faith, die oprecht onthutst lijkt. Zijn eerste instinct zegt hem haar op de een of andere manier gerust te stellen, ook al had hij haar helemaal niets te bieden, laat staan zekerheid. Hij beweegt zijn hand om in de hare te knijpen, maar halverwege de beweging bedenkt hij zich en laat hij zijn hand in een rare en onnatuurlijke zwaai door zijn haar gaan.
Sukkel, galmt het door zijn hoofd. Robertus maant het gemene stemmetje met een snauwerige gedachte tot stilte Ooc: nee, hij is geen schizofreen xD en richt zijn blik op de grafstenen, terwijl hij naar Faith luistert.

"Ik heb niets om menselijke aanwezigheid te detecteren, behalve de simpele spreuk Homenum Revelio," antwoordt hij. "Maar het lijkt me sterk dat deze zal werken. De geestesactivitator is niet veranderd sinds mijn aankomst, en de zielendetector detecteert niets bij de graven. Ofwel, ze zijn niet dood, of ze zijn heen. Ze hebben geen geest achtergelaten."

Hij pakt zijn staf en speelt wat met zijn onheilalarm. Hij ziet dat er aan een wieltje gedraaid is, wat zou kunnen verklaren waarom hij niet af is gegaan. Hij draait hem open, en het alarm begint als een gek te loeien en draaien. Het vliegt uit Robertus' handen en begint als een razende heen en weer te zoeven. Hij blijft een paar centimeter voor Robertus' gezicht hangen en brandt dan door; met een doffe plof valt hij op de grond. Robertus kijkt er verbluft naar.

"Doorgebrand!" slaakt hij uit met een schel kreetje. "Dóórgebrand! Hoe is het mógelijk! Er moet ofwel een bijzonder hoge onheilsgraad zijn, ofwel..."
Eigenlijk had hij geen flauw idee. Hij keek op en zocht de zon. Deze hield zich nog net schuin achter een hoek van het dak van het huis. Robertus wees ernaar en trok met zijn vinger een denkbeeldige lijn naar het westen.
"Wat ik nog het vreemdste vind, is dat de tuin in het zuiden ligt," zegt hij hardop, terwijl hij met gefronste wenkbrauwen naar een vogelverschrikker in de tuin kijkt, waar een kraai de ogen van het pompoengezicht uit probeert te pikken. "Wat betekent dat hij zo'n beetje de gehele dag in de zon zou moeten liggen. En toch is het hier zo kil..."

Spookjager

Faith voelt zich ongemakkelijk zo tussen die twee grafstenen en staat maar snel op. Ze voelt Robertus' ogen op haar branden en schenkt hem een lieve glimlach, om te laten weten dat alles in orde is met haar terwijl dat niet helemaal waar is. Ze ziet zijn hand naar de hare reiken... of toch niet. Maar meteen heeft ze meer aandacht voor wat hij te zeggen heeft, waarom heeft ze daar niet aan gedacht! Maar natuurlijk! "Dat kunnen we alleen maar te weten komen als we het proberen."

Ze neemt haar wand tevoorschijn en richt het op de grafstenen. "Homenum Revelio!" Met ingehouden adem wacht ze af en er gebeurt niks. Helemaal niks. "Dat betekent dat ze nog leven!" zegt ze verrast en met lichtelijke enthousiasme in haar stem. Dat moet haast wel, er is geen teken van een lichaam onder de grond. Ze wist het wel. Ze leven nog, ze fcking leven gewoon! Faith moet moeite doen om niet van geluk te stuiteren, maar de realiteit komt als een klap in haar gezicht. Robertus zei net dat het niet zeker is dat het zou werken, misschien heef de spreuk gewoon niet gewerkt.

"Dit betekent dat ze nog in leven zijn, toch?" Ze kijkt de anderen haast smekend aan. Als laatste kijkt ze Robertus aan, hij moet het vast weten. Ze kijkt hem strak aan. "Tóch?"

Spookjager

Melody's blik blijft even op de grafstenen hangen terwijl ze elk woordje maar al te goed hoort. Het dringt alleen niet allemaal even goed door. Het is ook allemaal zo vaag, vooral die rare dingen - detectoren van Robertus.

Melody kijkt op naar Faith wanneer ze eerst heel enthousiast is, en vervolgens opeens heel onzeker. "Ik zou me toch maar niet al te veel opwinden.. Wie weet zijn ze niet hier.. maar ik heb ze ook niet binnen gezien, deze ochtend. Wacht dus maar met vreugdedansjes enzo, tot we er zeker van zijn." mompelt ze, met een gefronst voorhoofd. Melody vreest nog steeds voor het ergste, vooral na wat er met Kennith is gebeurt.

"Hier blijven staan heeft geen zin meer, neem ik aan." zegt ze vervolgens, terwijl ze vast aanstalten maakt om weer weg te lopen van de angstaanjagende tuin.

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:51 pm

Robertus Janszoon
Robertus bijt op zijn lip als Faith enthousiast haar stafje naar de grafstenen zwiept.
Jeetje, die is echt ver heen, denkt hij geschokt als ze ineens onzeker wordt.

"Faith...?" zegt hij voorzichtig. "Melody heeft gelijk. Homenum Revelio is nou niet echt een waterdichte spreuk. Bovendien - het is nog niet geheel zeker, gezien de leeftijd van de spreuk - wijst veel erop dat de spreuk niet werkt op levenloze lichamen... lijken."
Hij kijkt met een pijnlijk gezicht naar Faith.

"Ik zal wel weer de enige zijn," zegt hij, en hij kan enige ergernis niet onderdrukken. "Maar een waterdichte oplossing lijkt mij graven. Maar goed, mocht de miezerige kans bestaan dat jullie me niet voor gek verklaren, zal Abott er waarschijnlijk een stokje voor steken."

Hij schopt een steentje weg en kijkt naar de vogelverschrikker. De kraai is nog steeds druk bezig de pompoen blind te maken, en hij merkt een dode kraai op die ernaast ligt. Wat een akelige plek.

Spookjager

Melody moet toch eventjes lichtjes grijnzen ondanks de omstandigheden wanneer ze hoort dat Robertus haar gelijk geeft. Dat had ze dus niet verwacht.. in ieder geval niet dat hij het ook echt uit zou spreken. Met die gedachtes loopt ze vast op haar gemakje terug.

Maar dan verdwijnt het lichte grijnsje alweer als sneeuw voor de zon van haar gezicht, en blijft ze abrupt staan. Ze draait zich terug om en kijkt Robertus aan alsof hij een of andere grote flubberwurm is met allemaal slangen die uit z'n ogen komen en onthoofde hoofden uit z'n mond komen vallen. "Ben je gek geworden?" brengt ze dan uit.
Toch denkt Melody er even over na. Op zich.. "Krankzinnig genoeg.." Melody kan zich wel voor haar kop slaan. Dacht ze er nu echt over? Hah. Zij? "Denk ik dat ik je gelijk moet geven, als we erachter willen komen."

Langzaam loopt ze weer terug. "Abott kan zijn gammele dakje op. Hij wil ons angst aanjagen? Nou, als gevolg van dat krijg je.. dit." Ze laat haar blik over de stenen heen glijden en loopt er even omheen. Ze hurkt bij een van de stenen neer en voelt even aan de aarde. Voorzichtig veegt ze vast een laagje van het zatte zand weg.

"Wie wroet er mee?" vraagt ze dan, om geen stilte te laten vallen, zonder iemand ook maar aan te kijken. Best wel.. nouja.. het was niet echt normaal, laten we het daar op houden.

Spookjager

Martin luistert aandachtig naar wat iedereen zegt. Tsja, als opgraven de enige mogelijkheid is om aan te tonen dat die twee dood of levend zijn, dan moest het maar.

Langzaam kijkt hij Melody aan en zegt dan. ''Laten we dit gauw doen en terug naar binnen gaan.'' ''Ik kan hier geen moment meer blijven en we hebben in ieder geval een schep nodig.'' Dus waar zouden we er één vandaan kunnen halen?''

Lame en veels te kort, *zucht*

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:52 pm

OOC: Abott komt er een stokje voor steken [a]
OOC2: Look =)

Abott mankt zo snel als mogelijk is voor hem naar het groepje. Met enige moeite en met handige werk van zijn wandelstok klimt hij het heuveltje op en kijkt boos naar de mensen die zich daar hebben verzameld. "Stop allemaal maar meteen." Zuchtend kijkt hij hun aan, waarom doen die mensen zo moeilijk. Het is nog erger dan hij verwacht had te zijn. "Als jullie nu binnen gebleven waren zoals ik had beveeld, dan zouden jullie op dit moment niet voor gek staan en dan zouden jullie te weten zijn gekomen dat deze twee personen het huis hebben verlaten en niet onder de grond gestopt zijn." Met enige ergernis in zijn stem, vervolgt hij. "Is het zo moeilijk om te doen wat van jullie verwacht wordt."

Hij leunt wat op zijn wandelstok, dit is allemaal erg vermoeiend voor hem. "Ik verwacht dat wordt gedaan wat ik zeg, de volgende keer komen jullie er niet zo makkelijk vanaf. Ik duld geen ongehoorzaamheid."

Hij pauzeert even om zijn woorden te laten doordringen. "Naar binnen. Nu! Eigenlijk zou ik als straf jullie vrij uurtjes het huis uit niet door laten gaan. Maar dit is de enige en laatste keer dat ik dit door de vingers zie. Alleen de voortuin is de plaats waar jullie mogen zijn. Begrepen?"

Hij draait zich om en mankt weer naar zijn huisje. Stelletje pubers.

Dat Abott boos is kan haar zelfs niks schelen. Skyler en Noah leven nog en dat is het belangrijkste, ze vreesde even voor het ergste. "Laten we dan maar teruggaan." Ze kijkt het groepje tevreden aan. "We maakten ons zorgen om niks. Een hele opluchting zeg!" Faith wandelt terug richting het huis, maar ondertussen herinnert ze zich weer iets dat ze helemaal vergeten was door heel dat gedoe. Ze hoorde stemmen, meer bepaald iemand om hulp roepen, vandaar dat ze daar in de eerste plaats ging kijken. Was dat haar verbeelding of niet? En wie had die grafstenen daar geplaatst met de namen? Allemaal vragen die door haar hoofd spoken.

Spookjager

Robertus Janszoon
    Ooc: *buigt naar Es* je crea's zijn hiiip
Het verbaast Robertus in geen enkele manier wanneer Melody hem verbluft aankijkt en hem voor gek verklaart - whoa! Dát had hij níet verwacht. Met een gezicht dat héééél erg leek op het gezicht dat Melody net trok kijkt hij toe hoe Melody hurkt en begint te wroeten. Hij kan een kleine vermakelijke grijns niet onderdrukken. Een seconde later wil hij zich echter ook op zijn knieeën laten vallen om te helpen, maar Abott komt - zoals Robertus al voorspeld had - er een stokje voor steken.

Robertus laat de woorden bezinken, maar er komt geen verrassing voorbij. Hij wist het. Hij kijkt Abott na als deze naar zijn huisje strompelt. Hij kijkt een keer rond het gezelschap, maar maakt dan rechtsomkeert en loopt naar de voortuin.

"Faith...?" vraagt Robertus voorzichtig, als hij haar passeert. "Gaat het wel?"
Hij blijft stilstaan op enige afstand van haar. Hij kijkt haar aan met zijn eeuwig gefronste wenkbrauwen. Na een paar minuten gebiologeerd naar Faith gestaard te hebben, draait hij zich om en loopt verder naar de voortuin. Bij het water pakt hij het boek op wat hij daar had laten liggen.

Hij gilt. Robertus begint wild met het boek in zijn hand te maaien.
"Aaaah!"
Gillend als een wijf rent hij weg als hij achterna wordt gezeten door een libelle. Bij stom toeval geeft hij het beest een flinke mep met het boek en verstopt zich achter de voordeur.
"Ik haat insecten," bromt hij.

Spookjager

Melody wil net haar mouwen een beetje opstrijken wanneer ze de niet zo aangename stem van de niet zo aangename Abott hoort. Ze luistert naar hem terwijl ze ondertussen alweer het zand van haar handen afveegt. Wat een snelle gluiperige gozer. En wauw, hij matste hun zelfs!

Melody kijkt hem eventjes na, en niet veel later gaat ook Faith alweer - met een wat beter humeur - weg, al gauw gevolgd door Robertus. Melody blijft nog eventjes hangen en loopt vervolgens zelf ook maar weer terug, niet echt aan Martin denkend.

"Dus Abott plaatst een grafsteen ter nagedachtenis aan degenen die het huis hebben verlaten? Well.. hoe.. eervol." mompelt Melody dan tegen zichzelf terwijl ze alles nog eventjes door haar hoofd heen laat gaan.

Melody kijkt verschrikt op als ze een gil hoort. Had Abott toegeslagen en in iemands oor gebeten ofzo? Maar dan moet Melody al gauw grijnzen om wat ze ziet.
Op haar gemakje loopt ze dezelfde weg terug, richting het huis, waarbij ze dus ook langs Robertus loopt. "Spookjes, detectoren, insectenfobie.. Je blijft me verassen." zegt ze dan met een grijnsje in het voorbij lopen.

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:53 pm

Lalala, me likey Robertus ^^

Faith kijkt opzij als ze haar naam hoort. "Oh hey, Robertus. Ja, het gaat prima," liegt ze. Het is niks voor haar om hem onnodig bezorgd maken, ze moet gewoon wat minder piekeren. Ze verwacht dat hij nog iets gaat zeggen, maar in plaats daarvan staart hij haar gewoon aan. Faith begint zich een beetje ongemakkelijk te voelen, net als ze iets wil zeggen gaat hij alweer weg. En het volgende moment ziet ze hem gillen. Met een slecht voorgevoel snelt ze naar hem, maar blijkbaar is het vals alarm.

Ze blijft grijnzend bij de voordeur staan. "Nooit gedacht dat jij zo'n afkeer had van insecten." Ze kijkt naar het verplette insect. "Het is dood, de kust is veilig." Ze moet moeite doen om niet te lachen, anders denkt hij waarschijnlijk dat ze hem uitlacht.

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:53 pm

Robertus Janszoon
    Ooc: *lalala-t mee met Sad XDD*
Ooh, men, Robertus kan wel door de grond zakken van schaamte. Toegegeven, insecten zijn gruwelijk, ieuw, jukkie, bah, maar liever een libelletje dan zó afgaan voor de twee laatste personen waarbij hij een raar figuur aan zou willen slaan. Hij had het idee dat het daarvoor al enigzins mislukt was, maar erg behulpzaam was zijn entomofobie hierbij ook niet echt. Hij staat nog enigzins verstijfd bij de deuropening als Melody grijnzend voorbijloopt en Faith lacht. Hij probeert het incident lacherig weg te wuiven, maar zijn gegrinnik komt erg houterig over. Met een kop als een boei loopt hij naar boven.

Hij zoekt zijn kamer op en laat zich vermoeid op het bed vallen. Vervolgens slaat hij zichzelf.
Sukkeeeeeeel, galmt het harder dan ooit in zijn hoofd. Robertus kijkt fronsend naar zijn andere paar schoenen, waarvan één van de zolen nog onder Kennith's bloed zit. Hij zou het er maar beter afhalen. Maar níet voor hij er een monstertje van heeft genomen. Hij opent één van de koffers die nog niet naar buiten zijn gevlogen - wat hem eraan deed denken dat al zijn spullen nog buiten stonden - en pakt een reageerbuisje. Als er een flink laagje bloed inzit, doet hij er een kurkje op en maakt hij zijn schoen schoon.

Hij kijkt uit het raam, en merkt op dat deze de vluchtroute van zijn koffers is geweest. Voorzichtig steekt hij zijn hoofd naar buiten, om zijn nek niet te snijden aan de scherpe scherven in het venster. Beneden, op het gras, glinsteren de scherven. Hij zwaait zijn staf en roept "Accio koffers!"

Als Robertus zijn hoofd snel terugtrekt wanneer de koffers naar hem toe zoeven, snijdt hij zich toch aan het kapotte raam. Hij bromt geïrriteerd, gaat weer uit het raam hangen en roept "Reparo!"
De scherven vliegen omhoog en het raam herstelt. Hij liet zich weer op het bed vallen, en nu hij erover nadacht, wist hij niet eens een spreuk om een simpele snede te herstellen. Hij wrijft over het wondje en loopt dan weer naar beneden, hopende dat daar een schonere kraan is dan de zooi die uit de kraan op kamer 6 pruttelt.

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:54 pm

Faith heeft zich ondertussen in de living geïnstalleerd met een boek op haar schoot. Nu ze toch niets beters te doen heeft, kan ze wat lezen en inspiratie opdoen voor haar eigen boek. Ze heeft besloten nadat ze terugkeren van hun vrije tijd buiten dit huis - waar ze enorm naar uitkijkt - alle gebeurtenissen eens rustig op te schrijven. Het is nog maar één dag en er is al zoveel gebeurd. Ze vraagt zich af wat er hun nog allemaal te wachten staat. Als Faith beseft dat ze geen woord heeft gelezen, neemt ze het boek in haar handen en besluit naar haar kamer te gaan.

Ze staat op en loopt de woonkamer uit. Haar oog valt op een prachtige zin in het boek dat nog open in haar handen ligt, hey dat kan nog van pas komen! Dit moet ze onthouden. Met haar neus in het boek, heeft ze geen aandacht voor iets anders waardoor ze pardoes tegen Robertus opbotst, die ze blijkbaar steeds meer en meer schijnt tegen te komen in dit grote huis. "Oooh, sorry! Ik keek niet, want-" Ze fronst haar voorhoofd en bekijkt hem eens goed. "Hé is dat bloed?" Inderdaad, hij is gewond. "Hoe kom je daaraan?" vraagt ze bezorgd.

"Kom je even mee. De wond lijkt me ietsje diep, toch niet al te ernstig. Maar ik zal het toch moeten schoon maken. Hier is er dan misschien geen fatsoenlijk water, maar ik heb boven een kit met helerspullen liggen." Faith loopt al richting de trap en blijft op de trede staan om te zien of Robertus instemt of te trots is om haar hulp te aanvaarden.

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:54 pm

Robertus Janszoon
Robertus schrikt als hij tegen Faith op botst.
"Nee, nee, dat was m-mijn fout," verontschuldigt hij zich. Hij wrijft over zijn bloedende nek.
"Nee, het valt wel mee, het is maar een snee-"
Hij stopt en laat Faith uitpraten. Ze loopt al naar de trap en Robertus glimlacht flauwtjes naar haar.
"Dank je," zegt hij alvast. Hij volgt haar naar boven. "Het raam was kapot, en ik was stom genoeg om eruit te gaan hangen. NIets heel ernstigs..."

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:55 pm

Ze glimlacht als hij instemt en haar volgt naar boven. Eenmaal in haar kamer, gebaart ze dat hij op het bed kan zitten. Volgens haar is het niet zomaar een snee.

Faith rommelt in haar koffer, en na een momentje vindt ze de kit met allemaal eerste hulp spullen erin. Ze gaat naast Robertus op het bed zitten en bekijkt de wond op zijn nek en laat haar vinger langs de wonde glijden. Vervolgens spuit ze op een watje wat vloeistof en buigt zich naar hem toe om het te ontsmetten. "Dit gaat even prikken" zegt ze zachtjes. Ze voelt zijn warme adem op haar gezicht, maar probeert het te negeren en focust op haar werk.

Vervolgens neemt ze haar wand en richt het op de wonde. "Hygiëna." Het ziet er al heel wat beter uit dan daarnet. "affigere." Ze laat haar blik eindelijk omhoog gaan naar zijn ogen. "Je bent weer zo goed als nieuw," zegt ze met een ^^ -face.

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:55 pm

Me likey iedereen! Smile

En net wanneer Martin de meeste briljante vraag ooit wil stellen, namelijk waar Abott krijgt hij het antwoord al gauw. Hij luistert half naar de dreigementen van de oude butler. Nog voordat Abott weg is schreeuwt Martin naar hem. 'We komen er nog wel achter waarom er twee grafstenen zijn met de namen van Skyler en Noah, terwijl ze kennelijk nog leven.' 'Let maar op mijn woorden!'

Langzaam draait hij zich om en loopt dan terug naar binnen in het huis. Wanneer Martin de living heeft bereikt gaat hij rustig in een stoel zitten.

Spookjager

Bericht  Bertje op wo dec 03, 2008 9:56 pm

Robertus Janszoon
Robertus blijft doodstil zitten als Faith aan het werk gaat. Hij trekt kort een pijnlijk gezicht als Faiths vingers langs de snee glijden, maar herstelt zich weer. Hij bijt kort op z'n lip als ze de wond ontsmet; wat betreft lichamelijke kwalen was Robertus een watje. Eigenlijk betreft alle kwalen...

Robertus voelt zijn nek warm worden, terwijl Faith spreuken mompelen. Was dat nou het helen van de wond, of Faiths adem? Als ze klaar is, kijkt ze hem lief aan.
"D-dank je..." zegt hij opnieuw. Hij kijkt rond, op zoek naar een gespreksonderwerp.
"Mooie kit," zegt hij, bij gebrek aan beter. Hm, wat was hij hier toch heerlijk slecht in.

Spookjager

OOC: Hier dan het resultaat van de inspiratieloosheid van Es. *geeft zichzelf een schouderklopje om het behoorlijke resultaat*

Melody loopt haar kamer uit want ja ze had eerder gewoon even besloten om daar heen te gaan, niet alles hoeft immers detail per detail verteld te worden, we gaan ook nooit naar de wc in rpg's dus waarom zou ik dan moeten melden dat Mel naar haar kamer was gegaan? Ja inderdaad, dat vind ik ook. Zo heb ik me maar weer even een alinea volgekletst he.

Meloy loopt dus haar kamer uit en dwaalt maar even gewoon wat rond. Zo komt ze ook langs de kamers van anderen, dus ook die van Robertus. Ze werpt even bij het voorbijlopen een blik naar binnen en merkt dan ook Faith daar op. Hoorde ze nou iets over een kit? "Wat een gezelligheid." zegt ze alleen maar eventjes, besluitend maar niks over het doelloze gespreksonderwerp te zeggen.

Melody loopt naar beneden toe en vindt zich even later in de livingroom, waar ook Martin zit. Eigenlijk was ze nog niet echt gaan zitten praten met iemand ofzo. Het enige gepraat was een beetje met Robertus geweest, en dat leek meer op katten gemiaaaauw. Melody laat zich op een bank neerzakken.

Even slaakt ze een zuchtje en kijkt ze af en toe even naar Martin. "Ola." zegt ze dan heel droog. Tja.. En dan? "Die tuin mocht wel eens onderhouden worden.." mompelt ze dan maar. "Tja, wat valt er ook te praten over.. jah.. Onthoofde mensen.. Grafstenen.. Enge butlers?" Melody grijnst eventjes lichtjes.

Dan kijkt ze Martin weer aan. "Martin was het toch?" als ze het goed had opgevangen. Melody laat weer even een stilte vallen. "Duuus... Gezellig hier he?"

Spookjager

lol, go Es xD *aait*
@ anderen; er zijn nog meer mensen dan Melody/Robertus/Martin/Faith in HM hoor =)

Faith lacht zachtjes bij het complimentje van haar kit :') "Volgende keer wat beter oppassen met kapotte ramen," zegt ze met een knipoog. "Je ziet er nu haast niks meer van." Ze bekijkt zijn nek nog eens, maar wil niet te handtastelijk worden dus laat ze het maar daarbij. Ze laat ze haar blik door de kamer glijden en kijkt dan weer naar Robertus.

"Wat een voormiddag hé," zucht ze. "Ik had veel verwacht, maar dit alles toch niet hoor. Lijken, graven, zombies in de gedaante van Abott..."

Faith gaat wat gemakkelijker zitten en kijkt hem geïnteresseerd aan. Ze heeft toch niks beters te doen en ze kan wel wat gezelschap gebruiken. "Maar wat brengt jou, een succesvolle spookjager, tot dit aangenaam en gezellig huisje?"

Ze twijfelt even en gaat wat ongemakkelijk aan haar trui friemelen. "Weetje," begint ze. Nee, dit gaat hij waarschijnlijk belachelijk vinden. "Dit heb ik nog aan niemand verteld, maar de reden dat ik naar de achtertuin ging was omdat ik een stem hoorde. Een stem die om hulp riep." Ze kijkt hem ietwat verward aan. "Ben ik nu gek of..." Ze maakt haar zin niet af en heeft al spijt dat ze wat gezegd heeft. Nu denkt hij vast dat ze gestoord is ofzo.

Spookjager

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven