Haunted Mansion - Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Pagina 10 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:08 pm

    Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Robertus
    Robertus Janszoon
"Jeweetwellen?"
Robertus kijkt om met een WTF-gezicht, en de geest giechelt weer. "Eh, nee... denk ik..."
Jewéétwellen? Hij schraapt zijn keel en wendt zich weer naar de geest met een hoe-dan-ook-gezicht.
"Wat is er gaande in dit huis?" vraagt hij Fillemonde recht op de man af. De subtiele glimlach op haar gezicht verdwijnt, en ze kijkt zuur.

"Ik zou niet weten waar je het over hebt," antwoordt ze.
"Er zijn drie mensen dood!" roept Robertus geïrriteerd. Geesten waren ook maar mensen, maar hij kon er niet tégen als ze niet meewerkten. Hij zag de geest boos worden.

"Sorry, meneer... Janszoon, was het? Ik voel op dit moment niet echt de drang je zomaar over vanalles te vertellen."
Ze gooit haar neus arrogant in de lucht, en staat op het punt weg te zweven.
"Oh, wat heb je te verliezen!" verzucht Robertus geïrriteerd. Oeps. Dat had hij beter niet kunnen doen. De geest kijkt ziedend en beledigd naar hem om.

"Precies!" krijst ze hysterisch, [color=pink]"Wat heb ik te verliezen? Ik ben dood, DOOD HOOR JE ME?"
Fillemonde begint hysterisch rond te zoeven, en de laatjes en deurtjes beginnen weer te klepperen.
"Het spijt me!" roept Robertus geschrokken, en hij houdt het handspiegeltje voor zich als een soort amulet. Hij wist dat de dood gevoelig lag bij geesten, hoe had hij daar zo tactloos mee om kunnen gaan? Hij ziet Fillemonde hysterisch naar het spiegeltje grijpen. Hij huivert als ze dwars door hem heen vliegt. Verschrikkelijk, als ze dat doen, maar hij moet ermee leren leven. Hij deinst achteruit, maar als hij dichtbij het raam is, struikelt hij over een plooi in het tapijt. Hij valt naar achteren, en het spiegeltje valt uit zijn hand, het raam uit. Fillemonde scheert er gierend achteraan. Robertus trekt zich op aan de vensterbank, en ziet het spiegeltje op het dak naast Finn en de hangende Madison liggen.
"Hé!" roept hij snel. "Pas op voor die geest! Finngeval, zorg dat Madison niet valt op die manier!"
Oh, jee, dit wordt wat.
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:09 pm

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Lily

Lily kijkt even naar Finn die haar terug plaagt en steekt opnieuw haar tong uit. "Ik had het toch grappig gevonden!" Grijnst ze.

Ze smoort haar lach als ze Maddie hoort. Ze schudt haar hoofd als ze ziet dat ze boven op het dak staat. "Met mij is alles goed, maar zie maar dat jij niet van dat dak dondert!" Haar woorden zijn nog niet koud als ze ziet hoe Maddie schrikt en door haar enkel gaat. "Maddie!" Roept verschrikt, Gaat het?!" Roept ze ongerust naar boven. "Blijf daar, ik kom je halen!"

Dan kijkt ze terug naar Finn. "Finn, ga al naar boven! Je bent dichterbij!" Dan trekt ze haar hoofd terug en rent naar de kamer het dichtste bij Maddie en rent daar naar het open raam. Dat dit de kamer is waar Faith en Robertus zitten, dat valt haar niet meteen op. "Kan je naar hier komen, Maddie?! Vraagt ze terwijl ze haar hoofd naar buiten steekt.
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:09 pm

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Finn1

Finn knikt als hij Lily bezig hoort.
Hij zet zijn voet weer tegen de muur en klimt met enige moeite weer omhoog.
Finn klemt zijn hand rond de rioolpijp en klautert het dak weer op.
Voorzichtig gaat hij meer rechtop zitten en buigt lichtjes door zijn knieën.

Finn bijt op zijn lip terwijl hij naar Maddie toekruipt om daarna haar arm te grijpen.
Hij ziet hoe Lily haar hand door het raam steekt.
Op de achtergrond merkt hij Faith en Robertus op.
Nou, wat heeft Maddie een goede zus. Ze merkt het niet eens.
Dan schiet het door zijn hoofd dat dit tafereel er wel heel belachelijk moet uitzien.
Een meisje met een pijnlijk gezicht die wordt vastgehouden door een witblonde pummel die haast zijn broek aan het verliezen is. O waarom heb ik mijn riem niet aangetrokken? En ondertussen hangt nog iemand anders half uit het raam om hulp te geven.
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:11 pm

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Faith3copyth6

Hehe, hij reageert nogal vreemd op haar vraag. Misschien snapt hij niet wat ze bedoelde... Maar veel tijd om erover te piekeren heeft ze niet als van het ene ogenblik op het andere Robertus de geest boos maakt en het spiegeltje laat vallen. Ze komt pas in actie als ze hem iets over Madison hoort zeggen. Vervolgens komt Lily door het raam gekropen. Faith vraagt zich af wat er allemaal aan de hand is, pas als ze bij het raam staat ziet ze Madison met een pijnlijk gezicht en Finn bij haar.

Als Lily er niet had gestaan had ze waarschijnlijk meteen door het raam naar haar zusje gekropen. Bezorgd kijkt ze toe. "Ooooh, Maddie toch!" Met een moeilijk gezicht kijkt ze toe. "Finn, is ze ze ernstig gewond? Kan ze lopen anders kom ik zelf naar jullie toe." Als ze even achterom kijkt, ziet ze Robertus, ohja ze was de geest plots vergeten. "En wees voorzichtig, er dwaalt een geest rond!"
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:11 pm

    Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Madison


Madison verschiet van kleur als Finn haar arm grijpt en ze nog meer pijn heeft erin. Pijnlijk jammert ze het uit. Ze legt haar arm tegen haar borst aan en zet haar niet pijnlijke voet op een volgende dakpaneel. Ze beweegt haar andere voet naar beneden toe maar ook deze doet te veel pijn met bewegen. "Het lukt niet," fluistert ze naar Finn toe. "De pijn is ondragelijk." Ze kijkt naar beneden toe en ziet daar Faith zitten. Ze schud met haar hoofd, dat het niet gaat.
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:12 pm

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Finn1

Finn kijkt Maddie medelijdend aan. Het arme ding.
Dan hoort hij de vraag van Faith en hij kijkt vlug op.
'Ze heeft pijn...Heel veel pijn.' Roept hij aarzelend als antwoord naar haar toe.
Hij stapt langzaam dichter naar Maddie toe en trekt ze meer beschermend tegen hem aan.
'Je zult toch even op je tanden moeten bijten, om te proberen aan het raam te geraken.' Fluistert hij haar kalmerend toe. 'Of wil je voor eeuwig op het dak blijven?'

Dan krijgt hij een idee en laat langzaam een hand zakken naar zijn broekzak. Algauw haalt hij er zijn toverstok uit.
'Misschien kan ik de pijn weghalen? Is het meteen een stuk makkelijker. Jij kiest... Niet dat ik een belabberde tovenaar ben!' Dat laatste zegt hij op een verdedigende toon.
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:12 pm

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Lily

Lily merkt aan Maddie's gezichtsuitdrukking dat ze teveel pijn heeft om tot bij het raam te geraken. Ze bijt op haar lip en neemt vluchtig de situatie op. 'Als ik daar en daar ga staan, dan moet ik in staat zijn om Maddie te helpen.' Schiet het door haar hoofd.

Zonder er verder bij na te denken, kruipt ze door het raam. Voorzichtig zet ze haar voeten neer en kijkt ze even naar Maddie en Finn. Een jaloerse steek trekt door haar heen als ze ziet hoe beschermend Finn doet bij Maddie. 'Doe normaal, Robins!' Spreekt ze zichzelf verwijtend toe. 'Maddie zit in de problemen, daarom doet hij zo.'

Lily mompelt wat en kruipt zo dicht mogelijk naar Finn en Maddie zonder zichzelf in gevaar te brengen. Voorzichtig laat ze zich zakken en kijkt naar de twee. "Ok, Maddie, je moet even op je tanden bijten, als je dat doet, zijn we hier zo weg. Geef je hand, ik trek je omhoog." Zegt ze rustig om Maddie niet meer schrik te doen krijgen. Ze weet echter niet wat Finn net gevraagd heeft aan Maddie en kijkt hen beiden afwachtend aan.
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:12 pm

    Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Robertus
    Robertus Janszoon
    Ooc: ho, wácht - zitten Madison en Finn nou boven of onder Faith en Robertus? XD
Veel oog voor Madison heeft Robertus eigenlijk al niet meer, als hij met zijn vuistjes voor zijn mond naar de handspiegel op de grond staart.
"Spiegeltje!" piept hij. Fillemonde zoeft nog altijd hysterisch rond. Na een tijdje beseft hij dat hij een tovenaar is, en pakt hij zijn staf. Hij moest eerst maar eens zorgen dat Fillemonde Madison niet lastig kan vallen.
"Accio handspiegel!"
Het spiegeltje vliegt omhoog in zijn hand. Robertus sprint naar het dressoir, gooit het spiegeltje erin en ziet Fillemonde terug door het raam vliegen en verdwijnen. Alles is stil. Hij kijkt eventjes teleurgesteld naar het spiegeltje - hij had de geest nog wel wat meer willen vragen. Maar dan loopt hij terug naar het raam en kijkt weer naar Madison.
"Levicorpus, misschien?" suggereert hij, als Madison te veel pijn heeft om op te staan.
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:13 pm

OOC: ze zitten boven, zei Jill (:

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Faith3copyth6

Faith kijkt met een bedenkelijk gezichtje toe, ze moet alles op een rijtje zetten en zien hoe Madison te helpen. Maar door naar haar blijven kijken in pijn kan ze niet goed nadenken. Ze gaat weg van het raam en haalt haar eerste hulp kit weer tevoorschijn.

"Levicorpus gaat in dit geval waarschijnlijk niet helpen, zonder haar ergens tegenaan te stoten kan ze nooit tot bij ons komen." Faith gaat weer bij het raam staan. Ze overhandigt Robertus de kit. "Als ik boven ben, kan je me dit dan geven. Dan kan ik namelijk makkelijker klimmen." Met enige moeite komt ze aan bij Finn en Madison.

Met de kit in haar handen knielt ze neer bij Maddie en ziet haar gezwollen enkel en blauwe plekken bij haar arm. "Dit ziet er niet al te best uit," mompelt ze. Met wat spreukjes zorgt ze ervoor dat de pijn al heel wat draaglijker wordt en ze legt een verband om haar voet. "Je arm is gelukkig niet gebroken." Na een tijdje is ze klaar en omhelst ze bezorgd haar zusje. "Doe me dit nooit meer aan, oké?" zegt ze zachtjes en op een vriendelijke toon. "Je weet dat dit gevaarlijk is..."

Ze glimlacht naar Finn en Lily, ze zijn heel erg behulpzaam geweest. Daarna kijkt ze naar beneden waar Robertus in de kamer staat en steekt haar duim op als teken dat het goed gaat. "Nu moeten we je binnen zien te krijgen. Kan je op 1 voet steunen dan zullen we je ondersteunen en naar binnen helpen."
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:13 pm

    Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Madison


Madison knikt en doet wat Faith zegt, al haat ze het om te doen wat Faith zegt. Ze heeft er altijd al een hekel aan gehad. Ze kan heust wel voor zichzelf zorgen! In de meeste gevallen althans. Na een tijdje flink door de zure appel heenbijten komt ze aan bij het raam en laat zich zo soepel als mogelijk door het raam glijden en beland keurig op 1 voet terecht.
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:14 pm

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Finn1

Finn zorgt er voor dat Maddie haar evenwicht kan houden en krabbelt ondertussen ook dichter naar het raam toe.
Hij glimlacht opgelucht als ze het raam bereikt en langzaam naar binnen klautert.

Hij wacht even tot ze goed en wel binnen is en tilt dan ook zijn rechterbeen op.
Voorzichtig klautert hij naar binnen toe en schuift dan het raam dicht.
Hij richt zijn blik dan naar Lily.
'Bedankt voor je hulp, ik had ook niets anders verwacht van jou.' Hij grijnst lichtjes en geeft Lily een knuffel.
'Ook al nam Faith de overhand.' Fluistert hij in haar oor.
Hij neemt dan een paar stappen achteruit.
'En nu ga ik een broeksriem halen.' :')
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Bertje wo dec 03, 2008 10:14 pm

    Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Robertus
    Robertus Janszoon
Robertus knippert een paar keer met zijn ogen. Hij krijgt de kit in zijn handen gedauwd door Faith. Ze helpt Madison, die al gauw naar beneden komt, en al gauw volgt Finn ook. Wat voelt Robertus zich toch weer heerlijk behulpzaam. Hij schraapt eventjes zijn keel, stopt zijn handen in zijn zakken en kijkt dan met een ladiela-houding de kamer rond. Niemand die kleine Bertje opmerkt, houden zo... fluiterdefluit...

"Dus..."
Eigenlijk wil hij heel sociaal zijn en vragen hoe het met Madison gaat, maar hij bedenkt zich en acht zijn onopvallendheid net ietsjes belangrijker. Het ging vast wel goed. Hij kijkt op als hij een zachte bons hoort.
"Wat is dat?" vraagt hij zich hardop en fronzend af. Maar als het dan weer stil is, haalt hij zijn schouders op en besluit dat het niets was.
Bertje
Bertje
Spookjager

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 15-11-08
Leeftijd : 47
Woonplaats : Kruideniersstraat 71

https://hauntedmansion.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 10 Empty Re: Haunted Mansion - 1 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 10 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum