Haunted Mansion - Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Pagina 13 van 16 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:33 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Mel
    Melody ♪
    Ooc: *was Melody niet vergeten hoor [a]*
Melody kijkt eventjes zwijgend toe als Faith en Robertus weer binnen komen.
"Welcome back, Casanova," denkt ze grinnikend, maar mooi dat ze dat niet hardop gaat zeggen. Ze wil eigenlijk nog iets zeggen tegen Faith, maar die is al weg, achter Maddie aan. Ze wacht eventjes, en kijkt de rest dan aan.
"Nou, ik ga ook wel even kijken," zegt ze dan schouderophalend. Ze loopt naar de deuropening en ziet daar Faith en Robertus staan.
"Dus, folks, wat is het plan?" vraagt Mel zo luchtig mogelijk.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:33 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Elizabeth


Elizabeth loopt achter Melody aan. "Ik ga ook even kijken," mompelt ze.
Eenmaal daar aan gekomen leunt ze tegen de muur aan en zuigt op haar lolly.
"Heeft er al iemand buiten gekeken? Is Abott in de buurt? Misschien moeten we maar gewoon rond gaan lopen en zoeken... en vooral bij elkaar blijven," zegt ze zacht. "Straks raken we nog meer mensen kwijt, en dat is ook niet de bedoeling... Het is al erg genoeg dat Maddie weg is."
Liz slikt even. Dit huis was niet haar favoriete verblijfplaats, maar... ze wil wel weten wat er nou allemaal gebeurt :3.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:33 pm

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Faith1

"Het plan?" zegt ze een beetje verward. Ohh, het is Mel die haar in haar overpeinzingen komt storen. Hmm. "Ohja, het plan." Faith denkt even na. Wat is de beste tactiek om Abott af te leiden zonder ervoor te zorgen dat hij iemand verwond. "We zijn eigenlijk van plan om Abott's huisje eens goed te onderzoeken. Maar dat kan alleen als hij ver weg van zijn huisje blijft, alleen heb ik geen idee hoe we dat moeten doen."

Faith twijfelt even, maar ze weet dat ze hun wel kan vertrouwen "En..." begint ze dan. "Ik heb nog een geheimpje ontdekt in zijn huisje." Ze vertelt hun het hele verhaal, hoe ze alles heeft gezien door het raampje. "Misschien houdt hij Madison daar wel gevangen," sluit ze haar verhaal.

"Dus.. iemand enig idee hoe we Abott gaan afleiden zodat hij een tijdje uit de buurt van zijn huis blijft?"
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:33 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Bertje1
    Spookjager
Robertus kijkt eventjes vluchtig op als Melody en Elizabeth erbij komen staan, maar heeft al gauw weer alleen maar aandacht voor Faith. En nee, guys, niet zoals net. Bertje is een volwassen vent die zich best kan concentreren. [/Gen grinnikt vermakelijk en sceptisch] Maargoed, Robertus is zich dus aan het concentreren op Faiths verhaal, en kijkt ernstig. Sjees, hoe zouden ze Abott kunnen afleiden? En nog belangrijker, waar zou dat luik naar leiden?

Hmm... als er iemand gewond zou zijn, zou hij vast niet komen helpen, dus een ongeluk faken zal waarschijnlijk niet werken. Hij wil vast ook niet als bemiddelaar functioneren bij een duel... Hmm...
"Het enige wat mij effectief lijkt, is iets vernielen..." zegt hij langzaam. "Maar ik vrees dan voor een paar levens."
Hij kijkt overwegend naar de achtertuin weer.


    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Mel
    Melody ♪
Melody zwijgt eventjes en denkt na.
"En als twee mensen gewoon een duel faken?" stelt ze voor. Robertus schudt zijn hoofd.

"Dat gaat waarschijnlijk niet-"
"Natuurlijk wel," onderbreekt ze hem ongeduldig. "Jij en ik, het meest logische. Plan? Maar waag het niet om me echt te vervloeken!"
Ze trekt haar staf al en kijkt hem afwachtend aan. Hij knippert eventjes verbaasd naar haar.
"Wát? Dit is waarschijnlijk het beste en enige echt goede plan wat we gaan krijgen..."
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:34 pm

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Faith1

Iets vernielen? Dat zou waarschijnlijk maar voor korte duur werken en dan hebben ze niet genoeg tijd. Maar Mel heeft wel een punt, daar heeft ze helemaal niet aan gedacht. Een duel zou nog wel kunnen werken, alleen er zou iemand serieus gewond kunnen geraken. Ze neemt aan dat Abott alleen het duel komt stoppen om zijn eigen vrede en rust. Hij zou Mel of Robertus kunnen vervloeken in de hoop het duel te stoppen.

"Ik weet het niet hoor," zegt ze twijfelend. "Het lijkt me best wel gevaarlijk. Als jullie elkaar niet vervloeken, dan nog vrees ik dat Abott dat zonder twijfel wel doet. En trouwens hoe ga je een duel faken?" Ok, het lijkt alsof ze alleen maar kritiek heeft, maar ze hoopt dat Mel het haar niet kwalijk neemt. Faith wil gewoon niet dat er iets misgaat, er zijn al problemen genoeg. "Maar op zich is het wel een idee," voegt ze er nog aan toe.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:34 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Elizabeth


"Maar het is toch juist de bedoeling dat er niemand gewond raakt," zegt Liz zwakjes. Alsjeblieft, niet nog meer gewonden of doden... of ongelukjes, denkt ze. Het is zo al erg genoeg...

"Alhoewel het wel een goed idee is, geloofwaardig ook wel." Ze werpt even een blik op Melody, die al in de en-garde-houding staat.
"Maar hoe wou je dat inderdaad nadoen? Dat lijkt me nog knap lastig, ik denk dat je gewoon de vloeken niet te erg moet maken," oppert ze.
"En dan gaan wij naar Abott's huisje, Faith? Of moeten we nog iemand anders vragen, denken jullie?"
Ze rilt eventjes. Diep van binnen vindt ze dit helemaal niet zo prettig :').
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:34 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Mel
    Melody ♪
Melody is het in haar hoofd al helemaal aan het uitdenken.
"Nou, gewoon," zegt ze schouderophalend. "Geen spreuken of vloeken die blijvend letsel kunnen veroorzaken. En probeer niet te goed te mikken."
Ze kijkt Robertus even aan, die het nu pas serieus lijkt te overwegen.
"Het loopt wel los," zegt Melody. "Kom op, wegwezen jullie, er is een achterdeur in de keuken."
Ze grijpt Robertus bij zijn arm vast en sleurt hem mee naar een open grasveldje. Ze geeft hem een klap.

"Auw, waarom deed je dat nou?"
"Zak!" roept Melody, overdreven en hard. "Je kon het weer niet laten, hè?"
"Waar heb jij het nou weer ov-"
Melody slaat hem nog een keer, dit keer om hem het zwijgen op te brengen.
"Je weet best wat ik bedoel!" schreeuwt ze harder, in de hoop dat Abott hen hoort. "Doe niet alsof je neus bloedt!"

Robertus, die de hint eindelijk begrijpt, trekt een chagrijnig gezicht en zijn staf. Melody slaakt een harde gil en lijkt nu eng veel op Amy.
"Hoe durf je me zo te behandelen?" schreeuwt ze nog wat harder, en ze kijkt nerveus een beetje richting de achtertuin.

"Je verdiende het!" schreeuwt Robertus terug. "FLIPPENDO!"
Melody wordt geraakt, en ze zuch eventjes.
"Flippendo? Kom óp zeg... '=.="
ze gilt toch maar, ook al voelde het alsof Robertus haar een miezerig duwtje gaf. Ze trekt haar eigen staf, en al gauw beginnen de schadeloze vloeken om hun beide oren te suizen, met wat gegil en geschreeuw.


    Spookjager
    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Bertje1
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:34 pm

Hij kan alleen maar knikken als iedereen ermee instemt. Vervolgens ziet Martin hoe Faith en Robertus eindelijk beneden zijn. Goed, het is tijd voor actie. ''Ik kom ook mee.'' zegt hij tegen Liz als die vraagt wie ermee gaat.

Gauw loopt hij achter hun en ziet dan vanuit de deuropening hoe Mel en Robertus aan het duelleren zijn. Daar is de afleiding. Martin kijkt Faith en Liz eventjes aan. ''Goed, één van ons klopt aan bij Abott, zodat hij komt kijken.'' ''Daarna is het hopelijk veilig om zijn huisje in te gaan.'' vervolgt hij. Hij besluit voor zichzelf dat hij bij Abott zou aankloppen. ''Ik zal het doen.'' zegt Martin uiteindelijk.

Niet wachtend op hun antwoord loopt Martin gelijk naar het huisje van Abott. Uiteindelijk wanneer hij daar is, klopt hij op de deur. Nu is het een kwestie van afwachten.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:35 pm

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Finn5
Blondie.

'Oh, Finn.'
'Oh, don't you o Finn me!' =O
Hij mompelt iets onverstaanbaars en kijkt zwak opzij naar haar.
'...Ik houd van je.' Fluistert hij zachtjes en drukt een zoen op haar wang.
Omg, HE SAID THE FOUR WORDS!
Hij glimlacht lichtjes tot zijn aandacht naar zijn kamerraam wordt getrokken.
Finn krabbelt overeind, tuurt door het raampje, en ziet vaag twee personen dueleren?
'Like wt-?'
Hij kijkt om naar Amy, verlaat de kamer dan en rent de trap af.
Algauw komt hij in de tuin.
'Wat is er hier aan de hand?!' Buldert hij met ontzette stem.
Heeft Bertje weer een Imperio moment?! xD
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:35 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 1
    Blondie's Biatch
Amy's hartje slaat even een paar slaagjes over als ze Finn hoort.
Omg, HE SAID THE FOUR WORDS! Ze glimlacht gelukkig.
"Ik ook van jou," fluistert ze terug, en ze wil hem zoenen, maar hij is alweer opgestaan. Nieuwsgierig loopt ze ook naar het raam toe, als hij alweer wegstormt. Ze kijkt ontzet toe hoe... naar het eruitziet, Melody en Robertus duelleren. Ze slaat haar hand geschrokken voor haar mond als Robertus - in haar ogen - Finn aanvalt. Ze klampt zich gespannen vast aan de vensterbank.
"Oh, laat Finn alsjeblieft ongedeerd blijven..."


    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Bertje1
    Spookjager
Robertus vuurt net weer een vloek naar Melody, die haar per ongeluk raakt, als Finn er ineens bij komt.
"ACHTERUIT!" buldert hij, en met een zwaai van zijn staf schuift Finn een heel stuk naar achteren. Het is belangrijk dat Finn zich er nu niet mee komt bemoeien.
"Dit is iets tussen mij en Melody!" schreeuwt hij dan snel. "Stay out, Finn, for your own good... O.o"
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:35 pm

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Finn5
Blondie.

Finn slikt als hij hen bezig ziet, de ene spreuk na de andere.
Heen en weer...Je zou er misselijk van worden.
Hij trekt, in een paar seconden, bleek als Robertus' zijn bling bling stok op hem richt.
Ow, PIEP, ik ga eraan! >.< Way the go, Finn! Je loopt je eigen dood tegemoet! Ieeeeeek, ik doe het in mijn broek. =O
Finn trekt een oog dicht als er een spreuk op hem wordt gevuurd, maar...Hij gaat enkel een goed stuk achteruit. O.o
"ACHTERUIT! Dit is iets tussen mij en Melody!"
Finns knieën knikken van de angst die hij net door zich voelde gaan, en haalt opgelucht adem.
Dan bijt hij op zijn lip en volgt het tafereel half, niet begrijpend waarom ze plots zo'n knallende ruzie hebben.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:36 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Maddie


Madison heeft het gevoel dat ze valt, snel valt. Als ze haar ogen open doet, ziet ze dat ze inderdaad valt. De vloer van de hal komt razendsnel dichterbij. Een gil ontsnapt uit haar mond. En verstompt als haar lichaam hard in contact komt met de grond. Au.
Met een kreun komt ze overeind. Hoe komt ze hier? Wat was er allemaal gebeurd? Het laatste dat ze kan herinneren is Kennith die aan het plafond vast zit. Alleen al aan die gedachte moet ze kokhalzen.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:36 pm

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Edgarhh9

Abott zucht geïrriteerd als er iemand aanklopt. Wat nu WEER? Het volgende moment hoort hij mensen ruzie maken en als hij een blik uit het raampje werpt ziet hij de vloeken heen en weer gaan. Verbluft van het lef van die twee mensen dat ze zo dicht bij zijn huis durven duelleren, neemt hij zijn wandelstok en opent de voordeur. Hij kijkt recht in het gezicht van een jongeman, zonder iets te zeggen duwt Abott hem ruw opzij en stapt naar buiten. Hij heeft nu even geen tijd voor puber onzin.

Zonder een woord te zeggen spreekt hij expelliarmus uit over beide in de hoop dat ze het niet verwachten en hun toverstok uit hun handen vliegt. Hij stapt dichterbij en gaat tussenbeide staan. Zijn stem klinkt onnatuurlijk kalm, want dat klinkt meer eng [a] "Als jullie elkaar willen vermoorden, fijn. Maar doe dat ergens anders. Niet hier! Ik heb al meer dan genoeg herhaald dat jullie uit de buurt van mijn huis moeten blijven..." Bij elk woord klinkt zijn stem luider en groeit zijn woede. Is het nu zo moeilijk om eens te doen wat er hun gevraagd wordt. Het liefst zou hij hun beide eens een lesje moeten leren zodat ze nooit nog een voet in de tuin durven zetten, maar dat kan hij hier niet doen. Dat is iets voor later. Maar hij is niet van plan om hun zomaar te laten gaan, dan gaat hij die twee maar wat verbaal angst injagen.



Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Faith1

Voordat Faith het goed en wel beseft is het duelleren al begonnen en stelt Martin voor om Abott te halen. Ze knikt nog even als teken dat ze het goed vindt en wenkt Liz dat het nu een goed moment is als ze Abott naar buiten ziet komen. Ze opent de achterdeur met een spreukje en stapt binnen. Wow, dat ging eigenlijk veel te gemakkelijk. Faith laat haar ogen even wennen aan het donker, er brandt geen enkel lichtje behalve een paar kaarsen die ook op uitbranden liggen. Ze durft geen licht aan te doen dat zou meteen opvallen, want Abott staat hierbuiten. Bij die gedachte moet ze even huiveren, maar ze schudt haar hoofd en probeert zich te concentreren.

Faith stapt de eerste kamer binnen en probeert te onderscheiden waar ze nu in feite is. Ze heeft de woonkamer nodig, daar heeft ze het luikje gezien. Per ongeluk stoot ze een stoel omver en ze schrikt. Woops. Snel zet ze de stoel weer recht en beseft dat ze in de keuken zijn. Gelukkig zijn er nog maar twee kamers, ze veronderstelt dat dat de woonkamer is ofwel de slaapkamer. Stilletjes opent ze de deur en vloekt als het de slaapkamer blijkt te zijn. Ze hoopt stiekem dat Madison hier ergens is, maar natuurlijk is dat niet zo. Hier is er gelukkig al wat meer licht doordat er verschillende kaarsen branden, ze had Abott nooit aangezien als iemand die hield van een romantische sfeer. Ze grijnst even en schudt haar hoofd.

Lang genoeg getreuzeld, snel verlaat ze de kamer en opent de volgende deur. De woonkamer. Inmiddels zijn haar ogen aan het donker gewend en herkent ze de plek waar Abott vanonder het tapijt vandaan kwam. Ze knielt neer bij het tapijt en kijkt even naar Liz(srry Es, als Liz er niet bij is. Negeer dit dan maar). Haar hart klopt onnatuurlijk snel en ze voelt de spanning stijgen.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:36 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Mel
    Melody ♪
"Oef!"
Melody klapt dubbel als één van Robertus' spreuken haar vol in de maag raakt. Ze kijkt vluchtig en een beetje geïrriteerd naar Finn, maar als ze merkt hoe hij zich er niet meer mee gaat bemoeien richt ze zich weer op het duel. Ze heft haar staf om Robertus te belagen met drie nonverbale spreuken, als haar staf ineens uit haar hand vliegt... en ook die van Robertus. Ze kijkt verbluft om. Oh, ze was bijna al helemaal vergeten waarvoor ze hier waren. Daar is Abott. Dun dun dun... Oh, maar dit is niet goed, stafloos bij Abott in de buurt. Ze kijkt hem geïrriteerd aan.
"Oh, ik vermoord hem met alle liefde!" bijt ze, selectief luisterend [a] Ze ademt zwaar, alsof ze Robertus elk moment naar de keel kan vliegen, hopend dat ze overtuigend genoeg is. Veel is daar niet voor nodig, meneertje Spookjager heeft haar een schram op haar wang bezorgd. Hij had moeten uitkijken met zijn vloeken!
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:37 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Elizabeth


Oh god, oh god, oh god. Ze zijn begonnen met duelleren, en daar gaat Faith al door het achterdeurtje. Meegaan of niet? Haar hart schreeuwt Nééééé, maar haar verstand zegt wat anders. Maddie terugvinden is ook heel erg belangrijk... Het moet maar. Ze slikt eventjes en sluipt dan achter Faith aan.

Eenmaal in het huisje kijkt ze gefascineerd om zich heen. Wat een donker hok, en dan al die kaarsjes, best wel schattig. Oh ja, Abott heeft zeker wel wat xD.
Ze schrikt zich het apenzuur als Faith een stoel omstoot en heeft haar mond al open om te gillen, als ze bedenkt dat dat niet zo verstandig is. Ze bijt even op haar lip en volgt haar dan maar tot in de woonkamer.

Zachtjes knielt ze bij Faith neer. "Dit is het kleed waar hij uit kwam?" fluistert ze, nauwelijks hoorbaar. "Laten we eens kijken, dan..."
Voorzichtig begint ze het tapijt weg te rollen. "Volgens mij zit er een luik, kijk maar." Ze klopt zachtjes op het hout, het klinkt merkwaardig hol daaronder.
"Zullen we erdoorheen gaan?" Vragend kijkt ze Faith aan, het hart klopt in haar keel.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:37 pm

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Finn5
Blondie.

"Oef!"
Finn trekt een pijnlijk gezicht als Melody de volle laag krijgt in de maag, waardoor ze dubbel klapt.
That has to hurt...
Hij wil net iets zeggen, als hij een ruwe duw krijgt en zijn evenwicht niet meer kan houden.
Finn valt languit neer op het licht natte gras, en richt vlug zijn hoofd op.
Abott? Hij werd geduwd door Abott?
'Wow, die ouwe knar heeft macht.' O.o
Nog steeds verwonderd laat hij zijn blik op het tafereel rusten.
Als jullie elkaar willen vermoorden, fijn. Maar doe dat ergens anders. Niet hier! Ik heb al meer dan genoeg herhaald dat jullie uit de buurt van mijn huis moeten blijven..."
Finn krabbelt met enige moeite overeind, met zijn haar compleet in de war, en bijt op zijn lip.
Wat blijft Abott toch vriendelijk. <3
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:37 pm

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Edgarhh9

Abott laat zijn blik even op Melody rusten als de jongedame spreekt. "Dan zul je dat met je tere handjes moeten doen, want jullie verwachten toch niet dat ik de toverstokken teruggeef. Laat dat een lesje zijn voor de volgende die besluit om mijn rust te verstoren." Dat laatste zegt hij met een korte blik op Finn en Martin die erbij staan. Zelfvoldaan draait hij de stokken in zijn handen, maar zijn blik verstart als hij het embleem ziet. Zijn ogen worden groot en hij kijkt vervolgens met samengeknepen ogen naar Melody en Robertus. Daarbij vergeet hij haast dat hij nog steeds in het midden van die kindjes staat.

"Wat staan jullie hier nog te treuzelen," zegt hij dan ruw. "Ga nu maar verderspelen. En daarmee bedoel ik BINNEN!" Hij draait zich om en hinkt terug naar zijn huisje, verward van het feit hoe zij deze tovertsok in handen hebben.



Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Faith1

Faith knikt naar Liz, maar heeft haar hand nog maar op de grendel aan het luikje gezet als ze gestommel hoort aan de deur. In een reflex gooit ze snel het tapijt weer over de vloer en trekt Liz mee in de schaduw. Bang wacht ze af tot wat er gaat gebeuren. Als Abott binnenkomt zal hij hun waarschijnlijk als eerste opmerken. Ze heeft haar hand om Liz' mond gelegd zodat die niet plots zou gillen. Dit kan nooit goed aflopen. Met een bang hartje kijkt ze de kamer rond in de hoop ergens te kunnen schuilen.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:37 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Mel
    Melody ♪
Melody kijkt Abott even na met open mond. HEY! HAAR STAF! Lekker dan '=.= Ze kijkt Robertus met een not-so-cool-blik aan. Robertus echter is verstijfd. Hij zag Abotts blik, toen hij zijn staf zag. Toen hij het embleem zag. Hieruit kan hij wel opmaken dat hij de staf niet van Abott heeft gekregen... en ook dat hij met de grootste waarschijnlijkheid in de problemen zit. Helemaal nu hij geen staf meer heeft om zich te verdedigen. Hij kijkt lichtelijk wanhopig naar Melody, die hem aankijkt met een ja-wat-nou?-ik-kan-er-toch-ook-niets-aan-doen!-blik. Niet goed... Zonder verder nog een woord te zeggen, sluipt hij heel voorzichtig achter Abott aan. Hij moet die staf terughebben. Of in ieder geval Melody's staf, dan kan hij die even "lenen".
"Waar ben je in godsnaam mee bezig?" sist Melody, die achter hem aan gegaan was, in zijn oor, en bijna slaakt Robertus een kreet. Hij kijkt haar even geïrriteerd aan, maar drukt zich dan plat tegen de muur van het huis om om de hoek te kijken; Abott was al binnen. Maar waren Liz en Faith wel al buiten? Oh nee, Faith... stel je voor wat er zou gebeuren als hij hen binnen aantreft... Hij slikt en duwt een onwelkome gedachte weg, terwijl hij naar het huisje sluipt en naast een raam, tegen de muur gedrukt gaat staan, te bang nog eigenlijk om naar binnen te kijken. Heel voorzichtig kijkt hij om, en ziet Faith en Liz verstijfd in de woonkamer staan. Sjit, sjit, sjit! Hij drukt zich weer tegen de muur, weg van het raam, en knijpt zijn ogen dicht. Laat ze alsjeblieft een uitweg vinden.

    Spookjager
    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Bertje1
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:38 pm

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Finn5
Blondie.

Laat dat een lesje zijn voor de volgende die besluit om mijn rust te verstoren."
Finn probeert geen gezicht te trekken als hij Abott naar hem en Martin ziet kijken.
Alsof Finn zich zal bezighouden met oude knarren, die net geen looprekje nodig hebben, te irriteren. -.-"
Hij wendt zijn blik af en kijkt even naar Robertus en Melody die beteuterd naar Abott kijken omdat ze hun stokje kwijt zijn.
Maar dan...Finn bijt op zijn lip als hij merkt dat Abott met ontzag naar een van de stokken kijkt. Met geen twijfel mogelijk dat het die van Robertus is.
Hij kijkt nieuwsgierig toe alsof hij hoopt dat Abott iets van informatie zou geven, al was het maar iets dat ze konden afleiden uit een gedrag.
Maar Abott draait zich om en loopt weer naar zijn peperkoekenhuisje toe.
Finn wist in ieder geval een ding; Abott was al even geschokt geweest zoals meerdere bewoners van het kasteel toen ze te weten kwamen dat Robertus misschien wel familie is.

Finn wil zich net weer omdraaien, om weer naar binnen te gaan als hij Robertus achter Abott ziet sneaken met Melody in zijn kielzog.
'Wat zijn hun nu van plan?' Mompelt hij tegen zichzelf, licht brandend van nieuwsgierigheid.
Hij kijkt op naar het kasteel, en ziet vaag Amy aan het raam staan.
Even aarzelt hij maar loopt dan toch Robertus en Melody achterna.
Hij laat zich vlug op zijn knieen vallen als Robertus, haastig en gejaagd, een teken doet dat hij zijn stomme blonde kop moet laten zakken.
'Kan er ook niet aandoen dat witblond opvalt.' -.-"
Hij doet een vragend gebaar naar Robertus, terwijl hij onder het raam terecht komt en slikt even.
Aarzelend richt hij zich meer op, ziet Liz en Faith verstijfd staan alsof ze elk moment moeten overgeven, en Finn laat geschrokken en vlug zijn hoofd weer zakken om daarna opzij te kijken naar Robertus en Melody.
Dan beseft hij dat hij de enige is met een toverstok...
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:38 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Elizabeth


Liz kijkt gespannen toe hoe Faith het kleed opzij schuift, en verstijft als ze de deur hoort. Ze laat zich meeslepen naar de schaduw.
Oh, appeltaart it. Nu zitten we diep in de puree...

Paniekerig kijkt ze Faith aan, die godzijdank uit voorzorg haar hand voor haar mond had gedaan, zodat Liz niet oorverdovend begint te gillen xD.
"Wat moeten we nu?" fluistert ze nauwelijks hoorbaar. "Hij zal ons zo zien... Laten we onder deze tafel kruipen, achter de stoelen... Misschien ziet hij ons dan niet en kunnen we het huisje uit als hij even weg is ofzo?"

Liz hoopt met heel haar hart dat Abott hun niet hoort of ziet. Anders waren ze er wel geweest, waarschijnlijk...
Ingespannen blijft ze luisteren naar de geluiden om haar heen, en knielt uiteindelijk alvast.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:38 pm

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Faith1

De tafel! Faith knikt snel en grijpt Liz bij haar arm om haar mee onder de tafel te trekken, net als de deur opengaat. Oh please, laat hij ons niet gezien hebben. Met ingehouden adem wacht ze in spanning af, ze hoort zijn voetstappen dichterbij komen en kijkt met angstoogjes naar Liz. Zo onopvallend mogelijk kruipt ze nog verder onder de tafel. Plots wordt het stikdonker en beseft Faith dat hij waarschijnlijk de kaarsjes heeft uitgeblazen. Eindelijk durft ze weer adem te halen, hij heeft hun toch niet gezien. Even later hoort ze een deur dichtslaan en na enkele seconden gewacht te hebben, durft ze een klein stukje vanonder de tafel te komen om te merken dat de slaapkamerdeur gesloten is. Dit is hun kans!

"We kunnen beter langs de achterdeur want die is verder verwijdert en hoort hij hopelijk niet," fluistert ze. Ze blijft nog even wachten dat hij niet plots weer naar buiten komt. Enkele minuten later besluit ze dat de kust veilig is en na even veelbetekend naar Liz te kijken staat ze snel op en sluipt zo stilletjes mogelijk naar de keuken om langs daar de achterdeur te nemen. Heel traag opent ze de achterdeur en springt naar buiten, ze wacht even tot Liz mee is en sluit de deur zo zacht mogelijk. Ze zucht opgelucht en kijkt een beetje verdwaasd rond alsof ze nog steeds niet kan geloven dat ze heelhuids buiten is gekomen.

Faith stapt snel weg van het huisje en trekt meteen haar toverstok als ze daar iemand ziet staan, veronderstellend dat Abott achter hun is gekomen. Maar gelukkig ziet ze al snel dat het Robertus, Melody en Finn zijn. Ze laat haar toverstok zakken en is nog steeds bezig zich mentaal te recuperen van de angst die ze daarnet gevoeld heeft.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:38 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Elizabeth


Pfff, net op tijd onder de tafel. Liz durft niet te ademen. Uit voorzorg haalt ze haar lolly maar even uit haar mond, zodat ze ook niet per ongeluk gaat smakken. De gevolgen zouden desastreus zijn :0.
Met haar handen wriemelt ze aan de touwtjes van haar trui. Laat hem alsjeblieft snel weer weggaan. Laat hem wég gaan. Nu!

Tot haar verbazing wordt haar gebed verhoord. Het is stinkdonker in de kamer, de kaarsen zijn uit, en Abott lijkt niet terug te komen.
Dan hoort ze Faith wat over de achterdeur zeggen.
"Ja, dat lijkt me inderdaad ook beter," fluistert ze zachtjes. Ook zij kruipt snel onder de tafel vandaan, en sluipt naar de achterdeur.
Onderweg stoot ze haar voet nog tegen een kast. Ze piept eventjes, zachtjes. Hopelijk heeft Abott het niet gehoord...

Snel glipt ze de achterdeur uit, de frisse lucht in. Ze loopt naar de anderen toe, liever niet alleen bij dit creepy huisje :3.
Ze neemt een diepe teug adem en gaat er vervolgens maar even bij zitten.
"Dat doe ik niet zo snel weer," zegt ze zwakjes. "En we hebben Maddie nog niet eens gevonden..."
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:39 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Bertje1
    Spookjager
Robertus kijkt opgelucht om als Faith en Liz ineens weer buiten staan. Ok, dus iedereen staat erbij. Hij kan het niet laten. Opgelucht omhelst hij Faith.
"Oh, god, ik maakte me al zorgen," verzucht hij. Hij laat haar weer los, en staart eventjes in haar ogen. Melody schraapt haar keel. Snip, Robertus schiet weer wakker.
"Laten we hier weggaan..." mompelt hij blozend, en hij loopt al richting het huis. In de deuropening verstijft hij.
"... M-Madison?"
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:39 pm

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Finn5
Blondie.

Finn kijkt voorzichtig door het raam, en ziet nog net hoe Abott de kaarsen uitblaast en zijn slaapkamerdeur dicht trekt.
Bah, vieze oude vent...Serieus. -.-"
Hij krabbelt recht, deels omdat zijn knieën begonnen pijn te doen en zucht even.
Algauw komen de meisjes voor hun neus terecht, en Faith wijst even hysterisch met haar toverstok.
'Het is ons maar.'
Hij glimlacht zwak, stiekem blij dat er weer geen gewonden of nog erger doden waren gevallen.
Nou is hij helemaal blij dat hij niet in het leger zit. :') (Met alle respect voor soldaten, natuurlijk, they rule.)
"En we hebben Maddie nog niet eens gevonden..."
Hij kijkt even zwijgend naar Liz, maar wordt afgeleid door Robertus en Faith die alweer klef gaan doen. O.o
Tjees, zoek dan tenminste een kamer! =O
"Laten we hier weggaan..."
Finn laat zich dat geen twee keer zeggen, en volgt het groepje naar het kasteel toe.
Hij wou nu wel weer terug naar zijn Amy, ze zat al zo lang alleen boven.
"... M-Madison?"
Finn, half met zijn gedachten ergens anders, botst grandioos tegen Robertus' rug aan en kijkt dan met een stom gezicht over die zijn schouder.
'...We dachten dat er iets vreselijks was gebeurd met je!' roept hij half van verstomming.(Jep, Finn blijft een schattig sukkeltje xDD)
Hadden ze zich te pleuris gezocht naar haar, staat ze nu plots in de gang. O.o
This house is really...Appeltaart.
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Faith do dec 04, 2008 7:39 pm

    Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Maddie


Madison kijkt met moeite op als ze iemand haar naam hoort stotteren. Het lijkt wel alsof elke bot in haar lichaam gebroken is, zo'n pijn heeft ze. Een kreetje van pijn ontsnapt uit haar mond. Ze probeerd dapper te glimlachen als ze Finn hoort. Hoe lang is ze weg geweest? Hoe en waar was ze weg geweest? Ze snapt het helemaal niet meer. Het is net alsof iemand met haar geheugen gespeeld heeft!
Heel veel gedachtes stromen door haar hoofd, maar ééntje komt buiten haar mond. "Het doet zo'n pijn."
Faith
Faith
Heler

Aantal berichten : 488
Registratiedatum : 15-11-08
Woonplaats : Haunted Mansion

Terug naar boven Ga naar beneden

Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN * - Pagina 13 Empty Re: Haunted Mansion - 2 * ONDER CONSTRUCTIE * NIET POSTEN *

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 13 van 16 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum